Maria Grafström, Karolina Windell och Petra Petrelius Karlberg

Datum: 26 september
Tid: 15.30-17.30
Plats: SEB, Östra Hamngatan 24, Göteborg.

Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden?

SNS Väst bjuder in till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet med utgångspunkt i den nyutkomna boken Föredöme eller fördömd? Medierna som moralisk domstol (SNS Förlag) av Maria Grafström, Karolina Windell och Petra Petrelius Karlberg. Fokus sätts på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel – vad som hyllas och förkastas.

Medverkande:
Kenny Genborg, ekonomijournalist, Göteborgs-Posten
Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet
Pär-Arne Jigenius, journalist och tidigare chefredaktör och ansvarig utgivare för Göteborgs-Posten samt pressombudsman.
Hans Nyman, senior advisor, Automotive Sweden och tidigare informationsdirektör för Volvo Lastvagnar
Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm
Karolina Windell, ekon. dr, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet
Moderator: Ilinca Benson, forskningsledare SNS.

Anmälan:

Senast fredagen den 22 september till alma.zunic@sns.se