Datum: 26 september
Tid: kl. 14.35-14.55
Plats: Forskartorget, Bok- och biblioteksmässan, Göteborg
Föredöme eller fördömd?
– medierna som moralisk domstol
Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris – man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet, med fokus på hur mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel, vad som hyllas och vad som förkastas.
Medverkande: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score, Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet, Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm och Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet
Arrangör: Studieförbundet Näringsliv och Samhälle (SNS)