Studiebesök på Score

Under de senaste 20 åren har Dr. C. Kenneth Meyer, Professor of Public Administration vid Drake University i Des Moines, Iowa, USA, hållt kursen Comparative Management and Policy Analysis in a Global Context. Kursens huvudämne varierar från år till år men består alltid av en två veckor lång resa till Europa där ett antal organisationer besöks.

Årets upplaga av kursen heter A Different Sort of Spirit: Conflict Engagement in a Divided World. Ett flertal av kursens tidigare resor har inkluderat ett besök vid World Economic Forums huvudkontor i Cologny-Geneva vilket detta år tagit kursens deltagare till Score för en presentation av boken om hur World Economic Forum utövar sitt inflytande, och en träff med författarna Christina Garsten och Adrienne Sörbom.

Resan för gruppen sedan vidare till Berlin, Köpenhamn, Hannover, Amsterdam, London och Paris. Förutom ett besök på Score finns platser som Nobelmuseet i Stockholm, The Berghof Foundation i Berlin och The Tony Blair Institute for Global Change i London på schemat över planerade besök.

Swedish fika och goodie bags

Gruppen som gör studieresan består av Dr. Kenneth Meyer, Lance Noe, Director of the Center for Professional Studies, Professor Richard K. Tucker, studenter och alumner.

Läs mer om boken Discreet Power: How the World Economic Forum Shapes Market Agendas