
Scores rapportserie har getts ut sedan 1996 och belyser en stor mängd olika ämnen. Några exempel är:
-
Miljöintresserade litar på miljömärkning trots okunskap - om hur de flesta medvetna och miljöintresserade konsumenter känner till väldigt lite om den bakomliggande kontroll- och certifieringsprocessen av miljömärken (som KRAV, Bra Miljöval och Svanen) och trots det litar på att märkena håller vad de lovar.
-
Forskningsfinansiering, legitimitetsskapande och symboliskt våld - om hur forskningens villkor har förändrats genom att forskare på ett annat sätt än tidigare måste konkurrera om anslag.
-
Endimensionella mediebilder av företags ansvar - om hur företag porträtteras i nyhetsinnehåll när det gäller ansvarsfrågor. Bland annat verkar de flesta företag granskas utifrån ett ansvarsperspektiv först i samband med någon typ av skandal eller kris.
-
Hur används alkoholforskningens resultat i skolmaterial? - om hur vetenskap används i retoriska syften i alkoholinformation riktad till unga.
-
Maktkamp påverkar bostadsbyggandet - om hur en maktkamp mellan olika aktörer på kommunal nivå påverkar var och hur bostäder byggs.